Många vill hjälpa till

Publicerat: 2024-05-03 - 10:36 - Skrivet av Mathias Zetterlund

Det är en dryg månad sedan det nya franchisebolaget, med Lina Hansen och Mathias Zetterlund som ägare, körde igång på allvar med restaurang, shop, träning med mera. Banorna, 18-hålaren och korthålen, ansvaras av Pelle Gripenberg och Anders Löfberg med personal.

Nu när våren är här på allvar finns hur mycket som helst att göra utomhus.

– Vi var flera bland seniorerna som pratade om att ställa upp med frivilligarbete nu när vi har ett vaxholmsbaserat bolag som ska driva anläggningen, säger Tore Nilsson, ordförande i Seniorkommittén. Vi vet att alla som jobbar här vill skapa en så bra anläggning som möjligt för alla medlemmar. Då kan vi dra vårt strå till stacken för att förverkliga detta.
Tillsammans med Pelle Gripenberg och Anders Löfberg startade frivilligkåren, för närvarande cirka 20 personer, med att rensa sly med mera på korthålen, arbete som banpersonalen hade svårt att hinna med att göra.
– Sedan har vi röjt sly i skogen till höger på hål 9 på stora banan och samma sak har vi gjort på hål 5 och 6 där vi fått fram ekarna bättre, fortsätter Tore Nilsson och avslutar med att säga att frivilligkåren alltid står beredd att hjälpa till:
– Tillsammans kan vi skapa en golfanläggning som håller högsta kvalitet. Jag tror jag talar för många när jag menar att som medlem upplever vi en ny och positiv energi i klubbhuset som känns kanon.